Τρίτη 13 Ιανουαρίου 2009
Κούβα
Στην Κούβα φυτεύουν συνεργατικά αστικούς κήπους για να εξασφαλίσουν τροφή για τον κόσμο μετά το πέρασμα τριών καταστροφικών θυελλών. Κήποι ξεφυτρώνουν, όμως, παντού. Από τις ταράτσες των κτιρίων μέχρι το χώρο στάθμευσης των αυτοκινήτων και ο μισθός των εργαζομένων αυξάνεται.Οι θύελλες που έπληξαν την Κούβα είχαν ως αποτέλεσμα την πλήρη εξαφάνιση του 30% των αγροκτημάτων. Οι κάτοικοι επέστρεψαν στην τακτική των αστικών κήπων όπου καλλιεργούνται πολλά είδη σακχαρότευτλων, η οποία τους έσωσε στο παρελθόν με την πτώση της Σοβιετικής Ένωσης. Η ανταπόκριση ήταν άμεση και η συνεργασία αποδείχτηκε σωτήρια. Εξαιτίας της απευθείας διανομής του φαγητού στην κοινότητα, τα αστικά αγροκτήματα δεν εξαρτώνται από την αύξηση τιμών και τις τιμές του πετρελαίου. Τα οφέλη δεν περιορίζονται μόνο στην οικονομία αλλά και στη δημιουργία οικολογικής συνείδησης.Οι αστικοί κήποι δημιουργήθηκαν για να εξασφαλίσουν την επάρκεια της χώρας σε περίπτωση πολέμου. Η λειτουργικότητα τους ήταν σημαντική και πριν τις θύελλες Παρήγαγαν τα μισά από τα λαχανικά που καταναλώνονται στην Κούβα ενώ τώρα καταλαμβάνουν έκταση 35,000 εκταρίων. Σύμφωνα με την κοινωνιολόγο Catherine Murphy οι αστικοί κήποι ήταν η καλύτερη απάντηση στην κρίση, αν και δεν είναι ικανοί να παραγάγουν τροφή για όλους τους κατοίκους.
